Jag har väntat på ett regn

Nä, rubriken är inte något som stämmer in på mej (vill ju att sommarvärmen ska fortsätta!), men jag är ju en liten musiknörd, och det finns så många bra låtar och fina låttexter som jag vill använda i min blogg. Vissa av texterna passar in på hur jag känner, och andra har jag fastnat för av någon annan anledning. Vilka som är vilka tänker jag inte tala om, utan det får man väl gissa sig till i så fall. Så nu vet ni det =)

jag har spridit lite värme
jag har spridit lite frost
jag är varken hjälten eller boven
jag är bara lite lost
...
nu har jag frusit allt för länge
jag ska inte vara kall nåt mer
...
jag kan inte reglerna i spelet
men du får gärna komma hit
...
du är svår att leva utan
jag är svår att leva med

Är lite smått uttråkad just nu (ja, jag vet, finns massor jag borde göra..) så jag tänkte att jag skulle fylla i en sån där lista som jag hittade på Terese blogg. Here it goes!

1. Hur gammal är du om fem år? *mummel*29*mummel*
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i går? Var nog bara Pauline. Eller?
3. Hur lång är du? 168cm, tror jag.
4. Vilken är din favoritplats? För tillfället en valfri, bekväm plats i solen med vänner.
5. Vem ringde du senast? Mamma. Var tvungen att fråga om det var möjligt att jag helt plötsligt blivit allergisk mot pollen =P
6. Vem ringde dig senast? Mamma. Hon fick ringa upp mej eftersom jag inte har så mycket pengar kvar på mobilen..
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Där har ni inte suttit så länge väl?" från Frida, som såg mej, Pauline och Martina genom fönstret =)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms..eller det beror på vad det gäller.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, sen 20, eller 21 år (?) tillbaka. Är en såndära oäkting =P
10. När såg du senast din mamma? Hmm, var väl en vecka sen i fredags. Hon och pappa var och hälsade på en sväng.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du i dag? Första gången vid halv fem, andra gången runt halv elva, elva.
13. Vilken är din favoritjulsång? "Mer jul" med Adolphson & Falk
14. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning faktiskt..
15. Vad skrämde dig om natten som barn? Var nog inte så rädd för nåt speciellt, vad jag kommer ihåg i alla fall
16. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Hmm..kommer inte riktigt ihåg..eller kanske inspelningen av en full Fia igår =)
17. Hur stor är din säng? 120cm bred i alla fall.
18. Är du social? Nja, inte så värst, men ibland så.
19. Vad dricker du till frukost? Just nu Silica brus =) annars juice oftast.
20. Sover du på någon särskild sida? Nja, sover mest över hela sängen, på ena eller andra sidan, eller på mage..
21. Kan du spela poker? njä..är rätt värdelös på det faktiskt.
22. Är du en beroendemänniska? Vaddå? Går väl i perioder, mitt beroende av popcorn har gått över iaf =)
23. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.
24. Klädesplagg du senast köpte? Var nog den lila- och vitrandiga klänningen från Carlings.
25. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga människor..
26. Vad ska du göra imorgon? Få min muntliga exa överstökad
27. Vad ska du göra idag? Förberda mej inför min muntliga exa
28. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Texten på Winnerbäcks album
29. Kan du byta olja på bilen? Hmm, skulle nog kunna göra det om jag blev tvungen..sånt kan man väl läsa sej till?
30. Vad borde du göra? Plocka in alla mina kläder i garderoben, plugga, äta nåt kanske..
31. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix FM, är den radiokanal som är inställd på min klockradio.

Det var väl många intressanta saker ni fick veta om mej där..eller? =P

Kommentarer
Postat av: Terese

Shit.. det kan inte vara sant att du blir 29 om 5 år! Vad säger det om mig? Vill inte veta. :p Du ska ju vara liten ju. :D Jag minns när vi mer eller mindre fick smuggla in dig på Bomans (eller vad hette det?) i Skövde. Fast 5 år kan iofs vara lång tid.

Lycka till med tentan i morgon! :)

2008-05-12 @ 20:41:58
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com
Postat av: Pauline

Intressant läsning :)

2008-05-12 @ 20:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0