Mannen i den vita hatten (16 år senare)

Ja, då sitter man här igen, fastän man borde göra allt annat än just detta. Främst borde jag ju plugga..Har funderat lite över det här. Är jag lat? Eller bara dum i huvudet? Eller har jag en bara knappt existerande självdisciplin? Eller en konstant ovilja mot alla måsten? Eller en kombination av allt ovanstående? Kan ju även vara en bristande motivation, men det är ju jobbigt att fundera över, får ta det en annan gång.

Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön


Är, som de flesta som känner mej vet, ett proffs på att skjuta upp det mesta som går att skjuta upp, och det det brukar väl funka rätt så bra i alla fall, det mesta blir gjort i tid. Bara det att det brukar bli så förbannat jobbigt när det gäller plugg, att sitta de sista dagarna med en (förhoppningsvis mild) ångest är nog inte det bästa, och eftersom det händer rätt så ofta så kan man ju tycka att jag borde lärt mej vid det här laget, men nej..inte jag inte..så jag har en rolig söndag att se fram emot, antar jag.

Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Kommentarer
Postat av: Becka

Vi är nog alla lika dumma när det gäller att skjuta upp pluggsaker till sista minut. Men vi har ju, som sagt, klarat oss hittills så varför grubbla mer på det? :P Hm, ja förutom då att man sitter med världens jobbigaste ångest sista dagen.. men ändå! Haha! Kämpa på nu!

2008-03-28 @ 06:42:29
Postat av: Fis!

vi har ångest ihop! djup depression som leder till att man
får vara psykiskt instabil. Jag kommer mer eller mindre ingå en depression under denna helg. och jag ska få ta mig tiden att må dåligt. att få känna att fan... fuck it!
Det kommer bli svårt. men jag måste genomgå denna rensning... annars kommer min själv strypas och aldrig få andas igen....

2008-03-28 @ 13:14:20
Postat av: michaela

till och med diska är roligare än att plugga =/

found your blog!!!!!1 Now You find mine ;)

2008-04-06 @ 14:27:00
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0