Dare you to move

Har ju bott i min lilla studentlägenhet rätt så länge nu, och det börjar kännas lite som att väggarna kommer allt närmare inpå. Dags att flytta kanske? Men trivs ju så väldigt bra här, de enda nackdelar är väl egentligen att det är just litet, och att hyran börjar på att bli rätt hög. Trivs till och med i den här staden, men kommer man från en liten tråkstad som bara är en tredjedel så stor som denna, så känns det mer som en storstad för mej än vad det gör för andra antar jag.

What happens next

Men som sagt, flytta till en större lägenhet vore ju inte helt fel, fast då finns ju inte mina underbara grannar där som man bara kan gå över till när man har tråkigt. Inte lika smidigt om man måste gå genom halva stan liksom. Men om Fis och jag flyttar ihop som vi pratat om finns ju hon i alla fall, och det är verkligen inte så bara, kan jag tala om! =) Men klarar jag av att bo ihop med någon? (Det gör vi ju nästan redan i och för sig) Jag har ett rätt så stort behov av ensamtid, men ensam behöver nog hon också vara lite då och då, så det kanske skulle funka ändå. Och att vi är så pass olika, är det positivt eller negativt? Fast vi kanske är mer lika än vad man kan tro på vissa plan? Men hyran då, nog för att den är hyfstat hög, men allt ingår ju, blir ju knappt några extrakostnader alls, och en annan sådan lägenhet är nog svårt att hitta, och även en mer central. För att bo såhär centralt är ju underbart. I alla fall för mej som vill sova så länge som möjligt :P det gör man när man bara har 5 minuter till skolan. Och det är inte allt för jobbigt att ta sig ner på stan heller, och buss behöver man inte åka särskilt ofta.

Today never happened before

Men lite större yta väger himla tungt alltså. Att få plats med alla sina saker, och samtidigt få det att se snyggt ut, utan att man behöver utnyttja varje litet utrymme till max. Men det är ju lite jobbigt att flytta också, är ju lite bekväm av mej sådär. Blir nog kvar här ett tag till, i alla fall så länge mina braiga grannar bor kvar.

Where can you run to escape from yourself

Det här blev ju mest en röra, och mest för mej själv för att reda ut mina tankar lite smått, inte för att jag kom fram till något nytt, men det är min blogg och jag skriver vad jag känner för =)

Kommentarer
Postat av: Fia!

Jag har det marie! Om vi kastar ut tasch. eller vem det nu är som bor där?? så kan vi bara ha en dörr i i varsin vägg.. så kan vi ha tasch lägenhet som sällskapsrum? eller typ.. allrum? hm, menaar nog vardagsrum kanske? men kravet är: bollhav och Stora Kuddar. :)
Kankse till och med en hoppborg?? haha! klockrent! Taget!

2008-03-28 @ 14:49:25
Postat av: michaela

definiera "allt ingår"? finns ju så fina lägenheter som e 2 rok för 2800:- i mån o gratis på sommaren.. en cykel så märks inte avstånd till skola. tar 10 min m cykel fr fröslunda =P

2008-04-06 @ 14:29:47
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0